قیمت بهترین شیرآلات بهداشتی اهرمی

قیمت بهترین شیرآلات بهداشتی اهرمی

قیمت بهترین شیرآلات بهداشتی اهرمی

چطور می توانیم بهترین شیرآلات بهداشتی اهرمی را انتخاب کنیم؟ علاوه بر قیمت شیرآلات اهرمی، نکات کاربردی دیگری نیز در زمان خرید شیرآلات اهرمی اهمیت دارند که معمولاً افراد کمی به آنها توجه می کنند. این راهنمای جامع خرید شیرآلات اهرمی، از دردسرهای بعدی خرید نامناسب جلوگیری می کند و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه کاربر می شود. پیش از رسیدن به مرحله انتخاب شیر اهرمی مناسب و تصمیم گیری در مورد قیمت شیرآلات، سوالی که ممکن است پیش بیاید، این است که: شیرآلات اهرمی بهتر است یا شیرآلات کلاسیک؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا تفاوت شیرآلات اهرمی و کلاسیک و خصوصیات مثبت و منفی هر یک را بررسی کنیم.

شیرآلات چه بخش هایی دارد؟

به بیان خیلی ساده در شیرآلات سه بخش اصلی وجود دارد: بخش اول لوله ای است که شیرآلات را به منبع اصلی آب متصل می کند تا آب به درون شیر راه یابد. بخش دوم دریچه ای برای عبور آب و محل قرار گرفتن مسدود کننده جریان آب است که قطع و وصل جریان آب را کنترل می کند. بخش سوم، لوله کوتاهی درون شیرآلات است که مسیر عبور آب را در داخل شیر تا محل خروج آب مشخص می کند.

شیرآلات اهرمی چیست و چگونه کار می کنند؟

در شیرآلات اهرمی جریان آب سرد و گرم به مرکز شیر می رسند و از قطعه ای به نام کارتریج عبور می کنند. دسته کارتریج از طریق دسته شیرآلات اهرمی، توسط مصرف کننده کنترل می گردد. با حرکت دسته شیرآلات اهرمی، سرامیک های کارتریج به صورت افقی بر روی هم می لغزند تا مجراهای ورودی آب گرم و سرد، بسته و باز شوند و نسبت جریان آب سرد و گرم کنترل شود. سپس یک جریان آب واحد در دمای تنظیم شده از طریق لوله درون شیر به سمت خروجی آب (آبریز شیر اهرمی) هدایت می شود.

نکات مثبت شیرآلات اهرمی: نصب، نگهداری و استفاده از شیرآلات اهرمی تک دسته ای راحت تر است و فضای کمتری می گیرد.

نکات منفی شیرآلات اهرمی: ممکن است برای بعضی افراد کار کردن با یک دسته جهت تنظیم دمای آب کمی دشوار باشد.

قیمت بهترین شیرآلات بهداشتی اهرمی

تفاوت شیرآلات اهرمی و کلاسیک چیست؟

بر خلاف شیرآلات اهرمی، در شیرآلات کلاسیک برای آب سرد و گرم دسته های تنظیم جداگانه ای در دو طرف شیرآلات تعبیه شده است که معمولاً از نوع پیچی هستند. همچنین عملکرد مسدود کننده ای که جریان آب را قطع و وصل می کند، متفاوت است. دستگیره های پیچشی به یک مسدودکننده پیچی متصل هستند. با پیچشِ این دستگیره توسط کاربران، مسدود کننده جابجا می شود و بسته به جهت پیچش یا آب بیشتری از درون شیر عبور داده می شود و یا راه آب تنگ تر و در نهایت بسته می شود. این مکانیزم، میزان آب خروجی را کنترل می کند.

نکات مثبت شیرآلات بهداشتی کلاسیک: ممکن است برای بعضی ها تنظیم دمای آب و یا کار کردن با شیرآلات کلاسیک راحت تر باشد.

نکات منفی شیرآلات بهداشتی کلاسیک: نصب این شیرآلات به نسبت شیرآلات اهرمی سخت تر است و برای تنظیم آب، راحت تر است که از هر دو دست خود استفاده کنیم.

چرا شیرآلات اهرمی در مقایسه با شیرآلات کلاسیک انتخاب مناسب تری هستند؟

شیرآلات اهرمی کاربردی تر هستند. اگرچه شیرآلات کلاسیک (با دو دستگیره)، تقارنی دارند که شاید در بسیاری از حمام و دستشویی ها مخصوصاً در دکوراسیون های سنتی مورد توجه باشند، امّا عملاً ست شیرآلات اهرمی از تمام جهات مناسب تر است. تنظیم دمای آب و تمیز کردن آن نیز راحت تر است و آب بندی بهترین شیرآلات اهرمی نیز در طولانی مدت برقرار می ماند.

1. شیرآلات اهرمی با مخلوط کردن آب سرد و گرم و استفاده از یک دسته جهت تنظیم فشار و دمای آب این نوع شیر جای کمتری می گیرد. همچنین میتوان شیرآلات اهرمی را در دمای دلخواه تنظیم کرد و دفعه بعد با همان تنظیمات شیر آب را باز کرد. بهتر است در خروجی علم ظرفشویی پرلاتور دو حالته تعبیه گردد تا ضمن استفاده از حالت خروجی آب بیشتر برای پر کردن کتری و آب پاش، هنگام آبکشی ظروف از حالت دوم با خروجی آب کمتر استفاده شود تا در مصرف آب نیز صرفه جویی شود.

2. شیرآلات ظرفشویی شاوری و شیرآلات آشپزخانه ای که بر روی علم خود دکمه ای جهت تغییر حالت از جریان معمولی به حالت اسپری دارند نیز ممکن است مورد توجه بعضی افراد قرار گیرند. این نوع شیرآلات نیز معمولاً از نوع شیرآلات اهرمی هستند. البته استفاده از پرلاتور یا همان سرشیر کاهنده مصرف آب مناسب نیز به اسپری کردن آب بصورت دائم و صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند.

3. بهترین شیرآلات اهرمی که دارای کارتریج سرامیکی هستند معمولاً دوام بیشتر و آب بندی بهتری دارند.

قیمت بهترین شیرآلات بهداشتی اهرمی

قیمت شیرآلات اهرمی

هنگام خرید شیرآلات اهرمی متوجه خواهید شد تنوع قیمت شیرآلات اهرمی بیشتر از شیرآلات کلاسیک است. طبیعی است که هر چه طرح های شیر اهرمی موجود در بازار بیشتر باشد، قیمت شیرآلات اهرمی نیز متنوع تر خواهد بود و از شیرآلات ارزان قیمت تا شیرآلات لوکس را پوشش می دهد. نکته مهم این است که قیمت شیرآلات اهرمی ارزان تنها عامل تعیین کننده در انتخاب شیرآلات نیست. ممکن است این قیمت پایین تر در کوتاه مدت به نفع اقتصاد خانواده به نظر بیاید اما در بلند مدت ممکن است باعث دردسر تعمیر و تعویض شیرآلات گردد.

علاوه بر قیمت مهمترین نکات در زمان خرید شیرآلات اهرمی چیست؟

1. هنگام خرید شیرآلات اهرمی فضای موجود برای نصب شیرآلات را در نظر بگیرید.

اگر به دنبال خرید شیرآلات اهرمی هستید، حتما فاصله بین شیر و دیوار پا پنجره پشت آن را در نظر بگیرید. چون ممکن است دسته اهرمی شیر هنگام چرخش با موانع اطراف برخورد کند.

2. هنگام خرید شیرآلات اهرمی به محل نصب شیرآلات قدیمی خود دقت کنید.

در صورتی که شیرآلات روشویی و ظرفشویی قدیمی شما بر روی دیوار نصب شده است، هنگام خرید شیر روشویی و یا خرید شیر ظرفشویی جدید یا آن را از نوع دیواری انتخاب نمایید تا در جای شیرآلات اهرمی قبلی نصب شود و یا اطمینان حاصل کنید که سینک شما دارای حداقل یک سوراخ برای نصب شیر اهرمی و دو سوراخ برای نصب شیرآلات کلاسیک دو پایه است.

قیمت بهترین شیرآلات بهداشتی اهرمی

3. هنگام خرید شیرآلات اهرمی تعداد سوراخ های سینک را در نظر داشته باشید.

اگر می خواهید از شیرآلات کلاسیک به اهرمی تغییر دکوراسیون بدهید حتما تعداد سوراخ های سینک را در نظر بگیرید. بیشتر سینک های قدیمی سه سوراخ دارند، دو تا برای پایه های شیر و یکی هم برای عَلَم. بعضی از شیرآلات ورقه ای برای پوشاندن سوراخ های اضافی دارند اما بعضی شیرآلات اهرمی چنین ورقه پهنی ندارند. در این صورت اگر تمایلی به تعویض سینک خود ندارید، پس از نصب شیرآلات اهرمی مورد نظر می توانید یکی از سوراخ ها را با جاصابونی بپوشانید.

4. شیرآلات اهرمی در انواع آبکاری ها موجود هستند.

از آنجا که شیرآلات کلاسیک روز به روز کمتر وارد فرآیند تولید شیرآلات می شوند، علاوه بر تنوع مدل، شیرآلات اهرمی تنوع رنگی بیشتری نیز دارند. امروزه شیرآلات اهرمی کروم، رزگلد، مشکی، شیرآلات سفید و شیرآلات طلایی و زیتونی و… در بازار عرضه می شوند و مصرف کنندگان می توانند با توجه به نکاتی که برای انتخاب رنگ آبکاری شیرآلات اهمیت دارد، شیرآلات مناسب خود را خریداری کنند.

در این راهنمای جامع خرید شیرآلات اهرمی، مهم ترین نکات در زمینه خرید شیرآلات اهرمی بررسی شد. از نظر شیرآلات زرشام، شیرآلات اهرمی در مقایسه با شیرآلات کلاسیک، انتخاب بهتری هستند و ارزش بیشتری را برای مصرف کنندگان فراهم می آورند. با در نظر گرفتن قیمت شیرآلات اهرمی در کنار سایر نکات مهم مربوط به خرید شیرآلات، می توانید بهترین شیرآلات اهرمی را تهیه کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، مقاله بهترین شیرآلات را مطالعه نمایید و سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه